Wie zit er 18 juni op de bank bij LBL?
Judith Wassens-Geerdinck
Het gezicht achter Beleef de gastvrijheid
Mijn naam is Judith Wassens-Geerdinck. Ik ben 33 jaar en woon in Zwolle. Vanuit mijn passie en ervaring in de hospitality branche heb ik mijn bedrijf Beleef de gastvrijheid opgericht. Ik help winkels en zakelijke dienstverlenende bedrijven om zich te onderscheiden door middel van een oprechte en gastvrije klantbeleving. Zo ga ik regelmatig op pad als mystery guest, word ik gevraagd als spreker en geef ik gastvrijheidstrainingen en 1-op-1 coaching aan medewerkers. Eén van mijn trainingen gaat over het maken van ‘Een onvergetelijke eerste indruk’. Want mensen vergeten weleens dat je houding, gedrag en non-verbale communicatie ook bijdragen aan een eerste indruk. Op 18 juni deel ik graag mijn kennis en ervaring met jullie!
Nolly Tibben en Chanine Krisman van Zeker in Beeld
Nolly Tibben( Nolly Tibben Fotografie) is portretfotograaf sinds 2005 en Chanine Krisman (Stijl op peil) is personal shopper/kleurstylist/imagocoach en inmiddels meer dan twaalf jaar in de modebranche werkzaam. Ze hebben elkaar ontmoet bij een netwerkbijeenkomst en ze kwamen er achter dat ze elkaar goed konden helpen met hun wederzijdse expertise:
Nolly: ‘Ik heb mogen ervaren wat de juiste kleuren en stijlen voor mijn zelfvertrouwen en uitstraling kunnen betekenen en dat was een echte eyeopener voor mij!’
Chanine: ‘Door de professionele foto’s en promovideo’s heeft mijn onderneming een enorme boost gekregen, en mijn zelfvertrouwen ook!’
De samenwerking was een echte eyeopener voor hen; door samen te werken konden zichzelf zekerder en zichtbaarder in beeld brengen en daar werden ze heel blij van. Hun enthousiasme willen ze graag delen met andere ondernemende vrouwen.
Ze willen hen inspireren om zichzelf optimaal te presenteren, zowel online als offline.
En daarom hebben ze hun krachten gebundeld en gaan ze samen masterclasses geven over het belang van de eerste indruk, over kleurgebruik, styling en imago (incl. een kort kleuradvies), met poseertips en adviezen voor een goede profielfoto, en uitleg over wat promovideo’s voor jouw onderneming en jouw zelfvertrouwen kunnen betekenen.
En wie is de 4e business lady op de bank?
Dat krijg je binnenkort te horen!
Inge Valk
WIE
De Business Lady die we als gastspreker hebben uitgenodigd is Inge Valk, van Inge Valk Training & Coaching.
WAAROM
Inge Valk gelooft in de spreuk: “Be true to yourself and you will shine”. Ze blijft zich verwonderen hoeveel schitterende gradaties hierin zijn. Onder haar kwetsbaarheid vond ze een ongekende natuurlijke kracht. Als zelfstandig business coach laat ze managers en medewerkers op eigen wijze dit bewustwordingsproces doorleven, zodat zij weer vanuit een gezonde balans Fun in Functie ervaren en zich meer vrij voelen te zijn wie ze daadwerkelijk zijn.
WAT
Tijdens de Ladies Business Lunch van 19 juni spreekt Inge ongeveer 20 minuten op interactieve wijze met de aanwezige Business Ladies over het thema ‘Vrijheid in identiteit en autonomie’.
Lekker jezelf zijn en met plezier succesvol je onderneming runnen. Wie wil dat nu niet? Inge Valk is 10 jaar geleden met die gedachte als zelfstandig businesscoach gestart. Dat de praktijk ook andere gevoelens naar boven kan brengen is voor een ieder vast herkenbaar.Inge deelt graag haar eigen en coach ervaring.
- Je krijgt op interactieve wijze antwoord op hoe ons brein gedachten, gevoelens en gedragsmechanismen vormt om grip te houden op je leven.
- Je ontdekt hoe je meer gebruik kunt maken van je zelfgenezend vermogen, zodat automatische programma’s niet meer onbewust vanuit zelfbescherming en aanpassingsvermogen worden opgestart.
- Je krijgt inzicht hoe waardevolle kwaliteiten en persoonskenmerken vanuit een andere perceptie en positieve drive kunnen worden ingezet.
Hennie de Haan
Slimmer ondernemen kan écht en is vaak eenvoudiger dan je denkt!
WIE
De Business Lady die we als gastspreker hebben uitgenodigd is Hennie de Haan.
Deze veelzijdige vrouw is organisatieadviseur en sinds 2007 eigenaar van de Haan Organisatieadvies in Albergen.
Als organisatieadviseur is zij gespecialiseerd in het stroomlijnen van processen en werkt daarbij volgens het zelf ontwikkelde en geregistreerd BEL-scanmodel. Integrale bedrijfskunde is daarvoor de basis, waarmee zowel in hoofden van mensen als in organisaties meer overzicht en duidelijkheid wordt gecreëerd. Als bedrijfskundig coach en trainer, spiegelt ze de huidige praktijk en schetst mogelijkheden voor ontwikkeling. Resultaat is positieve groei van managers/zelfstandig professionals, medewerkers en bedrijven. Want, ondernemen kan slimmer en werken kan Beter, Effectiever en Leuker (BEL)!
WAT
Tijdens de Ladies Business Lunch van 20 februari gaat Hennie op interactieve wijze met de aanwezige Business Ladies kijken naar wat er goed ging in 2017 en nog beter kan in 2018. Je wordt als Business Lady gestimuleerd om van 2018 een zakelijk succesvol jaar te maken door ambities ook werkelijkheid te laten worden.
Tamara Sauer
Make-Up Artist & Hair Stylist
WAAROM
Waarom doet Tamara Sauer wat zij doet in haar business?
Tamara doet wat zij doet om haar creativiteit kwijt te kunnen. En wat een mooie bijkomstigheid is, is dat mensen met wie ze werkt zich goed gaan voelen, zodat ze meer in hun kracht staan en zich meer zelfverzekerd voelen.
Welke waarden in het leven hebben haar gebracht waar ze nu als Business Lady staat?
ONAFHANKELIJKHEID – CREATIVITEIT – VAN TOEGEVOEGDE WAARDE ZIJN
Dit zijn 3 megabelangrijke waarden voor Tamara. Haar keuzes in het leven worden grotendeels bepaald door deze 3 waarden.
Wat zorgt ervoor dat zij ’s morgens de energie heeft om op te staan en te doen wat ze zo goed doet?
Tamara heeft een doel, een missie. Zij wil iets neerzetten in de wereld wat betekenis heeft. Iets nuttigs. Waar iedereen wat aan heeft. Ze vindt het een uitdaging om niet alleen bij zichzelf, maar ook bij andere mensen eruit te halen wat er aan creativiteit in zit. Ze wil zelf zoveel mogelijk leren en blijven groeien, tegelijkertijd wil ze andere mensen helpen dingen zien, ze iets leren, waardoor ook zij kunnen groeien.
WIE
Tamara Sauer is in Calgary in Canada geboren en als jong meisje naar Nederland gekomen. Als kind was ze altijd al praktisch en creatief bezig met haar handen, knutselen, schrijven, dingen doen en maken. Haar leven leeft ze op een manier die Tamara kenmerkt, praktisch en creatief. Zo runt ze ook haar business. Het dwingt respect af als je weet wat ze allemaal professioneel doet, terwijl zij een alleenstaande liefhebbende moeder van 3 kinderen is.
WAT
Het is dan ook niet zo gek dat het creatieve vak van make-up artist op Tamara’s pad is gekomen. Inmiddels werkt ze al jaren in dit vak en heeft ze een indrukwekkende portfolio opgebouwd. Zij is een veelgevraagde visagiste voor BN-ers van bekende televisieprogramma’s en voor bekende magazines. Als visagiste, hairstyliste en grimeur geeft ze in Amsterdam les aan studenten die graag van haar het vak willen leren. Hoe Tamara dit aanpakt? Yep, op een praktische en creatieve manier :).
WAAR
Kijk op Tamara’s website, haar Instagram of FB-pagina voor legio bewijs aan fotomateriaal van Tamara’s expertise en met wie en waar ze heeft gewerkt. Awesome als je de namen leest van vele BN-ers en zelfs buitenlandse beroemdheden, zoals Steven Tyler van de Amerikaanse rockband Aerosmith!
Kim Holterman
Jantien van Driel
Vind jij het lastig om jezelf in de schijnwerpers te zetten? Om uit te leggen wat je precies doet?
Tijdens de Ladies Business Lunch van 14 december a.s. deelt Jantien van Driel haar beste tips met je om jezelf op een onderscheidende manier op de kaart te zetten.
Jantien van Driel is de schrijver van de roman Bickle. Bovendien is ze oprichter van de schrijversschool Copyschool waar ze ondernemers en professionals leert schrijven voor hun ideale klant. De afgelopen jaren ontwikkelde ze een eigen stijl waarmee ze opviel in al het social media geweld.
Jantien vertelt je hoe dat zijn vruchten afwierp en hoe jij dat voor jouw onderneming in kunt zetten.
Karen van Riel
Heb je ooit weleens moeite gehad om een afspraak te krijgen bij een potentieel klant die jou nog helemaal niet kende? Karen van Riel laat je zien hoe je sneller, eenvoudiger en gemakkelijker aan tafel komt bij de beste klanten in de markt.
Karen is een gedreven jonge ondernemer. In 2013 nam ze ontslag en leende ze €10.000,- om te kunnen starten. Ze had geen product, geen netwerk en geen idee waar de eerste klant vandaan moest komen. Toch kreeg ze het voor elkaar om aan tafel te komen bij ondernemers uit de techniek in heel Nederland.
Nu helpt Karen ondernemers in de techniek om hun omzet te vergroten met 15 tot 20% per jaar. Haar bedrijfsnaam “Outdo” betekent: “overtreffen, te boven gaan, uitblinken”. Dat is waar Karen voor staat. Ze inspireert je om de verwachtingen van je klanten te overtreffen en je acquisitiestrategie naar een hoger niveau te tillen.
Dit was het moment dat ons bedrijf voor altijd zou veranderen
Het was tussen 5 en 6 ‘s avonds en we zaten op het terras voor een groot zakenhotel. Niet te genieten van een biertje, maar te rekenen.
We hadden er drie dagen training gevolgd en de hele dag plannen gemaakt voor ons bedrijf. Doelen gesteld, die doelen verhoogd, ingeschat wat er nodig was om ze te halen, en eindeloze actielijsten gemaakt.
We wisten na drie dagen precies wat ons te doen stond. Maar er was één groot probleem. We hadden geen idee wanneer we al die plannen moesten uitvoeren.
We konden twee dingen doen …
Proberen ons actieplan bovenop onze overvolle agenda’s uit te voeren, en maar hopen dat we ver genoeg zouden komen om over 6 maanden te weten of ons plan had gewerkt.
Of een rigoureuze keus maken en 100% gaan voor ons nieuwe plan. Eindelijk die echt grote stap zetten en alles wat niet goed werkte ervoor aan de kant zetten.
Als ondernemer komt de stoom je soms uit de oren.
Als het tegenzit, maar juist ook als het heel goed gaat. Je doet het mooiste werk wat er is, maar voelt ook constant een onderhuidse spanning. Er zijn zoveel dingen die nog gedaan moeten worden.
Zo veel plannen die nog uitgevoerd moeten worden om je doelstellingen te halen of je dromen waar te maken. En ondertussen heb je het gevoel dat je de dingen die er echt toe doen veel te vaak opoffert.
Als je op dezelfde manier doorgaat, word je keer op keer ingehaald door de waan van de dag. Dan komen die grootse plannen nooit van de grond.
Over twee jaar is je omzet misschien wel een paar procent gegroeid, maar werk je nog steeds 70 uur per week. Zoek je nog steeds naar een manier om je grootse plannen ook echt uit te kunnen voeren, zonder dat je er je bedrijf óf je privéleven voor moet opofferen.
Maar het kan ook anders.
Wij namen die middag op het terras een besluit dat ons bedrijf voor altijd veranderde.
Nu werken we nooit meer ’s avonds of in de weekenden. We hebben de leukste ondernemers van Nederland en België als klanten. We worden gevraagd en betaald om presentaties te geven aan groepen ondernemers.
We investeren in de beste trainingen en programma’s, ook als we daarvoor in een vliegtuig moeten stappen. En we hebben genoeg tijd om steeds weer nieuwe grootse plannen uit te dokteren.